יום שבת, 15 בינואר 2011

לפנק, לפנק, לפנק.... (חלק א')

 כולם מכירים את הפרסומת של לאומי קארד- "לפנק, לפנק, לפנק". בחרתי בכותרת הזו כי רשומה זו עוסקת במתנות שנועדו לשמח ולפנק את המקבלות. נתחיל במתנה הראשונה שנוצרה במסגרת החלפת בבושקות בקומונה "צומת צבעים". אירגנה אותה יעל האגדתית ואני הוגרלתי להכין את ההחלפה לקשת האחת והיחידה.
אני מאד נהנית מההחלפות, אני מנסה לאתגר את עצמי להשתמש בחומרים שלא עבדתי איתם. מכיוון שהבבושקות מסתובבות כאן כבר דיי הרבה זמן, חיפשתי להכין משהו שעדיין לא הכינו. מהר מאד עלה הרעיון לצייר על כוסות. השלב הראשון היה למצוא כוסות לבנות שיתאימו למאורע. לאחר מכן חיפשתי ברשת איורים של בבושקות שיתאימו לכוסות. רכשתי צבעים מתאימים- צבעי זכוכית וקרמיקה שנקראים ENAMEL. הם נראים כמו צבעי אקריליק. עכשיו כשכל החומרים על השולחן הגיע השלב השני- העבודה! איזה סיפוק זה להתחיל לעבוד ולראות שזה מצליח ויוצא לשביעות רצוני. אחת ושתיים, הכוסות מוכנות, צובעים שכבה שקופה של סילר ומכניסים לתנור הביתי לחצי שעה לקיבוע הצבעים. עכשיו אפשר לשטוף את הכוסות ללא חשש שיירד הצבע (בדקתי את העניין).
הנה מקבץ תמונות רק של הכוסות שעמדו אצלי בבית לראווה עד להשלמת ההחלפה:







עכשיו הייתי בבעיה! זה לא נראה לי מספיק, חסר משהו. מצאתי מגש עץ קטן יחסית למגשי עץ. ראיתי בדמיוני את המסגרת צבועה אדום עם נקודות לבנות. הרגשתי שזה חייב להיות כך. צבעתי באדום ונקודות לבנות ויעל (yaelel) התיזה לכה על בסיס שמן. את מרכז המגש חשבתי לעטר בדפים בגווני אדום, תכלת ולבן כמו שקשת אוהבת. אבל זה נראה עמוס מדיי. צבעתי בלבן וזה התאים בדיוק- החוץ והפנים השלימו אחד את השני ושניהם בלטו באותה המידה. ציירתי בבושקה אחת גדולה והוספתי את המשפט "One in a million" שהתאים לבבושקה ולקשת. את פנים המגש לא יכולתי לצפות בלכה על בסיס שמן. למה? את קווי המתאר ציירתי בטוש פרמננט שחור על בסיס מים ועליו אסור בתכלית האיסור להתיז עם לכה על בסיס שמן!!! יעל הציעה לי לחכות ליום שאגיע אליה ואוכל להשתמש בטוש על בסיס שמן. אבל דחיית הסיפוקים שלי באותו הרגע היתה בלתי ניתנת לדחייה. רציתי לראות את המגש גמור. וכך ציפיתי את פנים המגש בלכה על בסיס מים.




 
 והכל יחד לפני אריזה:

הכל נארז בנייר צלופן ותודות ליעל קיפודים המשלוח הגיע לידיה של קשת שלם!

כתבתי הרבה! המשך בפוסט הבא!



8 תגובות:

  1. מושלם ומיוחד במינו!!!
    והציורים של הבבושקות שלך מהממים :)

    השבמחק
  2. הן כל כך מיוחדות!!! ואוו!! והמגש ממש משלים את הסט! האדום מנוקד כל כך מיוחד ומתאים כאן :) הן פשוט יפהפיות אחת אחת!!

    השבמחק
  3. איזה יופי! את יכולה להתחרות בגרין גייטס!

    השבמחק
  4. אהבתי את הכוסות !! מאוד :-)
    והמגש הזה... וואו... מדהים ! תודה על ההסברים המפורטים :-)

    השבמחק
  5. החלפה ממש משגעת ביופיה

    השבמחק
  6. החלפה מקסימה! סט ספלים משגע, המגש שבה את ליבי והכל יחד מתוק להפליא!

    (ו...את כל כך מקסימה ומפרגנת לי על לא דבר... :-) )

    השבמחק
  7. החלפה משגעת.

    הכל מקים ומאד מוקפד בפרטים.

    יש לי שאלה לגבי הצבעים שצבעת על הקרמיקה.
    איך עושים את? רק צובעים וזהו? צובעים ואופים?
    יש לי את הצבעים, מעולם לא התנסיתי על קרמיקה.

    תודה

    השבמחק
  8. וואו!! איזה רעיון מקסים וביצוע מושלם!

    השבמחק