יום שבת, 10 באפריל 2010

mein skizzenbuch

לא, אני לא דוברת גרמנית (איטלקית, כן). אבל אנחנו עושים הכל כדי להעניק לאחר!
חברה עברה לגור בגרמניה (ענייני עבודה) עם ביתה בת ה-8. הן הגיעו לפסח לביקור, והבת (אמילי) חוגגת יום הולדת.

מה מביאים לילדה שאוהבת לצייר?- מחברת מטופלת!! אחרי שראיתי כמה בנות מכינות, חיפשתי תירוץ כדי להכין אחד כזה. בינתיים, גם מיה, הבת שלי, התלהבת ורוצה גם מחברת כזו! וגם בעלי ביקש מחברת מטופלת לחבר! רכשתי מחברת רישום גדולה (קצת יותר גדול מ-A4) שהכריכה שלה עשויה ממפל שחור, ובעזרת דפים חדשים (berry sweet של k&company) שרכשתי מדפי (מסטיקים) יצרתי את יצירת המופת הבאה:

אחרי שציפיתי את הכריכה, פינצ'צ'תי חור בקצה והוספתי שרשרת (של הדיסקית הצבאית). למה? סתם ליופי, זה שונה ואפשר לתלות עליו עט.

הכותרת המרכזית- my sketchbook . במגזין צרפתי משנת 1965! (שנתנה לי, במקרה, אותה חברה) מצאתי דף ובו שרטוט של תחנת רכבת. אין מתאים יותר מזה למחברת רישומים. המסגרת האדומה לקוחה מהכריכה של מארז הדפים בו השתמשתי. יישנתי את הדף (למרות שהוא מאד ישן!) ובאמצעות צבע אקרילי לבן הבהרתי מעט את הרקע, כך שהאותיות יבלטו יותר.

דף הרקע, שכלל פטריות מקסימות, דרש שתופיעה כאן פיה. החתמתי על קארדסטוק לבן, צבעתי בטושים ובעפרונות צבעוניים, גזרתי יפה סביב ובאמצעות דבק דו צדדי הבלטתי אותה.

גם את הפטריות הבלטתי. משארית הדף חתכתי פטריות זהות, יישנתי בקצוות והדבקתי באמצעות דבק דו צדדי.
אם תתאמצו לראות, תבחינו שיש על הדף נקודות נצנצים. הם לא חלק מהדף. יצרתי נקודות קטנות של דבק (דיימונד גלייז) ופיזרתי מעל הכל נצנצים. הדבק התייבש כנקודה קטנה ולא התפשט לצדדים.

כדי לתת עוד יחודיות למחברת, החלטתי להוסיף אלמנט לסגירה.
את הצד הפנימי של המחברת ציפיתי בקארדסטוק ורוד שנראה משמעם נורא. יצרתי פרח ממספר שכבות והוספתי פרפר מקרטון.
צריך גם הקדשה!! רכשתי מאיקאה תחתיות לעוגה שעשויות ממפל. חתכתי אותו שיתאים בגודל והתאמתי אותו לספירלה. הדבקתי דף ורוד ועליו חותמות פרחים והברכה. שימו לב למשפט בגרמנית- best wishes on your birthday!.

את הכריכה האחורית לא ציפיתי, היא לא נראתה מזיקה. נאלצתי רק להסתיר את מדבקת היצרן, אז הדפסתי "חותמת" על דף צבעוני. אתם רואים את הגומי לסגירת המחברת. הוא לא מודבק אלא קשור לספירלה עצמה.

לכל מי שרוצה לדעת  איך התאמתי את הדפים לספירלה-
תלשתי דף אחד מהמחברת וסימנתי את מקום העיגולים על הדף הרצוי. באמצעות הביג בייט/ קרופ א-דייל יוצרים חורים קטנים. באמצעות סכין חיתוך יצרתי חתך מהעיגול החוצה. כשמניחים את הדף על הספירלה, דוחפים, באמצעות חפץ צר, את קצוות הדף לתוך הספירלה. עבודה סיזיפית, אבל שווה כל רגע!

אמילי,
המון מזל טוב!

4 תגובות:

  1. לא מפתיע, אבל יצא מהמם!!! אהבתי את השיטה של להכניס את הדף לספירלה. זה מחזיק טוב?

    השבמחק
  2. Very sweet! Thanks for playing along with my flutter by challenge!

    השבמחק
  3. WOW איזו השקעה ואיזו תוצאה מהממת. אני בשוק, וכל זה בשביל ילדה בת 10?! מקווה שהיא תלטף את המחברת כל יום, כל היום!

    השבמחק
  4. וואהו איזו השקעה במחברת...

    והכריכה מקסימה

    השבמחק