יום שבת, 3 באפריל 2010

מתכונים

מזל שיש לנו את פסח! רק אז מגיעים לסדר דברים שבמהלך השנה רק דוחים ליום אחר. אחד הדברים ששמתי עליו את הדגש הוא הארון עם ספרי הבישול. למראית עיין הכל מסודר. יש ספרים ויש קלסר גדול שאיתו הבעיה. יש שם אוסף מתכונים הכתובים על דפים בגדלים שונים, חלקם מוכתם מהבישול, חלקם מודפס וחלקם בכתב יד. כשרוצים מתכון מסויים לפעמים זה לוקח זמן רב מדי למצוא אותו, כך שמתייאשים עוד לפני שמתחילים. החלטתי שדי להפקרות. גם למתכונים מגיע הכבוד כמו לאוכל! בהשראת אחת הבנות בתחום (מבטיחה למצוא את הבלוג שלה ולשלוח קישור) הכנתי ספר/פנקס מתכונים שיעמוד על השיש. לקחתי שני לוחות קנוואס דק (אפשר גם קרטון עבה) וצבעתי בצבעי אקריליק. את החוצצים והכריכה הכנתי בעזרת הדפים המקסימים : petit paper מבית webster's pages ודפי הקארדסטוק McKenna מבית K&Co שעשו הרבה מהעבודה. הרבה עבודה בתכנון ובעיצוב, אבל היה שווה כל רגע. התוצר לפניכם:
אי אפשר להציג כזה דבר בלי לשתף אתכם במתכון. לפניכם מתכון לפחזניות כשרות/לא כשרות לפסח:
פחזניות
החומרים הדרושים:
כוס מים
100 גר' מרגרינה
1/4 כפית מלח
1/2 כפית סוכר
כוס קמח רגיל / קמח מצה
3 ביצים
אופן ההכנה:
מרתיחים בסיר את המים, מרגרינה, מלח וסוכר. כשהמרגרינה נמסה מוסיפים קמח/ קמח מצה, מערבבים בזריזות ומכבים את האש. מחכים שיתקרר. מעבירים את התערובת למערבל ומוסיפים את הביצים בהדרגה.
בערזת כפית יוצקים את הבלילה לתבנית ברווחים. אופים בחום של 170 מעלות עד שהפחזניות ישחימו מעט. אם תוציאו לפני הזמן יש סיכוי שהם "יפלו".
המילוי: להקציף חבילה אחת של פודינג וניל/שוקולד, כוס חלב ושמנת מתוקה אחת.
ציפוי שוקולד: כל אחת לפי טעמה, אני לא אוהבת את הקרם עם השמנת. אני מערבבת 5 כפות סוכר, 3 כפות קקאו ומעט מים. ממיסה את התערובת על האש ומוסיפה רבע מרגרינה.

בתיאבון!!!

7 תגובות:

  1. ספר המתכונים שלך יפהפה להפליא! התאהבתי לחלוטין בדפים, בשילובי הצבעים ובקישוטים - הכל כל כך מושלם! תאווה לעיניים.
    שוקולד חלב תפוז

    השבמחק
  2. מה קורה פה? יצא מהמם ברמות! להתעלף...

    השבמחק
  3. התאהבתי בספר מתכונים. יצא לך מדליק. שוקלת להחליף את הספר מתכונים למרות שעשיתי אחד כזה לפני שנה נראה פושטי לעומת שלך...

    השבמחק
  4. מדהים, מדהים, מדהים!!! אני כבר המון זמן רוצה להכין לעצמי ספר מתכונים, כי נכון שאני מבשלת/אופה מהאינטרנט, אבל אני כל פעם מדפיסה מחדש אתהמתכונים! אז אני מתכננת להכין לי משהו, ועשית לי ממש חשק. שילובי הדפים שלך יפהפיים, ואהבתי במיוחד את החוצץ עם מפית התחרה!

    השבמחק
  5. יצא מקסים, אחותי בדיוק אמרה לי בחג שהיא רוצה להכין לעצמה ספר מתכונים ושאני אעזור לה להכין משהו יפה, אראה לה את שלך להשראה :)

    השבמחק
  6. רומינה, איזה ספר מתכונים מדהים יצרת כאן! כל עמוד מדהים ביופיו. וואו!

    השבמחק